Pennen Bedrukken

Bedrukte pennen en naamsbekendheid

Reclame maken is voor ieder bedrijf van groot belang. Misschien niet eens zo zeer om meteen producten te kunnen verkopen, maar meer om op langere termijn klanten te kunnen binden. En dus uiteindelijk ook die producten te kunnen verkopen.

En daarbij is het niets eens belangrijk welke producten het bedrijf verkoopt. Of dat nu de bakker op de hoek is, of een automerk.

Natuurlijk, als je als bedrijf je producten verkoopt in de particuliere markt zijn er diverse vormen van reclame die goed zijn. Denk bijvoorbeeld aan reclame op televisie, op de radio, in dagbladen, in tijdschriften, en natuurlijk op internet.

Iedere keer dat het product in beeld komt, zal de potentiële klant daaraan denken, en datzelfde is ook voor toepassing op de bedrijfsnaam.

Een mooie voorbeeld is de televisiereclame van het verzekeringsconcern Reaal verzekeringen. Wie kent niet de reclame van ettelijke jaren terug al met “Foutje, bedankt”.

Het heeft het bedrijf absoluut geen windeieren gelegd.

Reclame maken met een lager budget

Natuurlijk hebben de meeste lokale bedrijven niet een dergelijk reclamebudget, maar kleinere bedrijven met een kleiner budget kunnen ook al op de juiste manier reclame maken.

Daarbij is natuurlijk van groot belang dat de naam van het bedrijf zo vaak mogelijk gezien wordt. Reclame maken op kleine schaal kan bijvoorbeeld met het bedrukken van pennen, waarbij de naam of het logo van het bedrijf op de zijkant van de pen bedrukt wordt.

Pennen worden immers door iedereen veelvuldig gebruikt, en iedere keer dat iemand een pen met opdruk in zijn of haar hand heeft, wordt er toch even naar de naam of het logo gekeken. Naamsbekendheid noemen we dat, en door het juist inzetten van dit middel, en het op de juiste manier van verspreiden van deze bedrukte pennen, kan dit een enorm goede reclamecampagne zijn.

Bij ons gebruikte in het dorp vroeger al de kaashandelaar deze methode, en we gingen iedere week weer terug.